Pelleskop-livet

Kom inte hit, det luktar sk*t!

Publicerad 2009-10-15 12:46:35 i Allmänt

Tja, kanske inte precis så, men i alla fall ohyggligt illa.
Jag fick hem 2 påsar fryst lever och 2 påsar fryst oxhjärta. -Bra, tänkte jag, jag tar hand om alltihopa på en gång så är det klart sen!
Vilken innerlig tur att jag besinnade mig.
Jag tog fram en påse och lät den tina litegrann, sen började jag skiva och sen strimla. Och skiva och strimla. Och skiva och strimla.
Nu har jag hela ugnen proppfull av lever på tork och ÄNDÅ en stor jädra klutt i en kastrull på plattan. Med vitlök och oregano och rosmarin för att ngt dölja lukten.
Alla fyra hundarna älskar mig orimligt mycket idag, konstigt nog.
Men min lunch smakade rätt illa. Allting gör det när man är helt inpyrd med leverlukt.
Å andra sidan känner man sig som en finfin matte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela