Pelleskop-livet

Yeehaw!

Publicerad 2009-05-11 10:37:36 i Allmänt

I lördags afton for minsta barnet o jag till klubben för litet träning. Med hundar förstås. Minstingen tränade Jazz i agility (jag när lömska planer på att hon ska ta över hans tävlande. Hon är liksom liiiiitet snabbare än jag i fyttren. Å huvvet.), jag lekte litet agility med Tigger men sen övergick vi till väsentligheter. Rrrrutan! Igår gick det så bra så mina jubelsånger uppenbarligen hördes vida över nejden. Undrar om jag tjoade "bra!" eller "bråa!"... Nåja, det får vara som det vill, det gick i alla fall strålande. 7 av 8 skick gick hela vägen in, full fart och stopp i mitten, från avstånd på mellan 5 och 20 meter. Ett skick (nånstans i mitten) stannade han ett par meter före rutan, vände sig om och såg förhoppningsfull ut. Men då detta inte gav nån utdelning gjorde han alldeles rätt sen. Man måste ju få pröva!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela