Pelleskop-livet

Tungapport

Publicerad 2009-05-08 12:05:54 i Allmänt

På Varuhuset hittade jag, och inköpte, en liten trevlig hantel. 1 kg tung och med ett tunt gummiöverdrag. -Ska det inte vara två? frågade kassapersonalen. -Nä, den är till hunden, svarade jag blygt. Kassapersonalen valde att tänka på något annat. I alla fall - nu tränar vi "tunga apporten" med Tigg. När jag var skrivare på spårtävlingen kunde jag konstatera vilken skillnad attityden gör i detta moment så därför är min tanke nu att Tigern ska lära sig att när det är tungt och besvärligt DÅ är det som allra bäst! Så det blir ett eller två små lyft per dag och rena näringslivshöjdarbelöningen för varje lyft. Redan börjar han stampa och hoja när han ser sin lilla brandgula hantel. Så småningom ska vi förstås införskaffa en riktig tungapport, men har ni sett vad en sån kostar? 300,-!!! Lilla hanteln kostade 39 pix och duger bra till att träna upp muskler och teknik, och få upp känslan för att tungt=härligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela