Pelleskop-livet

Tralala!

Publicerad 2009-05-07 13:03:57 i Allmänt

Om TVÅ TIMMAR ska jag hämta minsta barnet i skolan och sen ska vi tjattra i bilen i 40 minuter bort och 40 minuter hem.
Om ungefär EN VECKA  kommer mellanbarnet hem för en extended weekend med skrädderiövningar. Då har man en ursäkt för att klämma på och dra i ungen.
Om ungefär TVÅ VECKOR kommer stora lilla barnet hem på en vecka eller så. Henne har jag inte sett sen nyår så gissa om hon kommer att bli ap-mammad! Inga hämningar och inga ursäkter.
Och maken kommer hem varje kväll, nykter och snäll (ursäkta, men jag läser Moa M. på kvällarna och då blir man tacksam för den sortens. Samt för att man inte e på smellen).
Min pappa vet nästan allting och min mamma vet nästan allting annat.
Småsyskonen är stora och klarar sig bra, tro det eller ej. De vet massor av saker.
Min mormor är så piggelin så man får nästan knyta fast henne på en köksstol.
Hundarna är runt och på mig nästan jämt och har en positiv inställning till... allt.
En pedant blåmes städar och städar i en holk i stora björken bakom huset.
Körsbärsträden blommar.

Kommentarer

Postat av: Nilla

Publicerad 2009-05-07 16:03:56

Så härligt det låter. Det finns mycket att glädjas åt. Man ska ta vara på det små ögonblicken.

Ha det gott. Kusinen

Postat av: Gunilla Åkeson

Publicerad 2009-05-08 21:11:09

Va fint! Du är en lysande skribent!

Gua

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela