Pelleskop-livet

Tävling

Publicerad 2009-05-30 12:18:18 i Allmänt

Igår kväll var det tävlingsdags - fast inte för mig!! Först känns det så bra att vara skrivare och slippa tävla själv, men efter ett tag så smyger sig tävlingslusten på. Attan också, här hade vi kunnat hävda oss! Men - nu har jag bestämt mig: i augusti blir det 2:an, inte förr! I alla fall var det roligt och intressant att skriva i just lydnadsklass 2, nyttigt att höra domarkommentarer för alla tävlande. Oj, vad man lär sig! Och en väldigt jovialisk stämning rådde på vår plan, jag tror inte att nån tävlande hade nåt ont att säga om vare sig domare eller tävlingsledare (eller mig för den delen, jag FÖRSÖKTE verkligen att skriva läsligt). Alla 9 var så duktiga så, men jag blev litet extra glad när en jack russell, fast med långa ben, vann tillställningen och en australican cattledog med en gammal kursare till mig som förare blev 2:a.
Några noteringar: 1. Tiggs inkallning med ställande är inte alls så pjåkig. 2. Rutan är det visst ingen som är 100 på. 3. Fjärrdirigering är svårare än man tror. Måste träna med nån som står och GNISSLAR med nåt bakom Tigg! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela