Pelleskop-livet

Obligatorisk läsning

Publicerad 2009-05-26 20:12:56 i Allmänt

Jag har äntligen tagit mig samman och hafsat mig igenom en bok som nästan synes vara obligatorisk nu för tiden. 

Shaping Success (The Education of an Unlikely Champion)SHAPING SUCCESS alltså, av Susan Garrett. Jag började med den för ett år sen, eller mer, och slängde den ifrån mig. Nu har jag i alla fall plöjt igenom den - fort gick det i alla fall. Boken är en redogörelse för hur författarinnan formar sin superaktiva röda bordercollie från 7 veckors ålder. Alldeles bestämt är hon mycket kunnig och det är säkert en bra bok att läsa medan man väntar på en valp och om man har siktet inställt på agility. Sympatiskt är att Garrett ganska ofta skriver att hon i efterhand kan tycka att det hade varit bättre att göra vissa övningar på andra sätt, men vad jag bara inte kan tåla med denna bok är de språkliga jönserierna!!! Som att kalla en lek "Get dat ting", eller kalla sig själv "da mama" osv. Jag är väl nördig men det här larvet gör att jag inte kan tycka om boken, TROTS att den är full med bra tänk. Ursäkta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela