Pelleskop-livet

Visst gör det ont

Publicerad 2009-03-23 13:11:02 i Allmänt

Litet poesi på måndagslunchen är väl aldrig fel, fast orsaken är litet fel. Det blev i vanlig ordning en middagspromenad på dryga 1,5 timme genom långtbortistan utan vägar och stigar, i snömodd och halka, snorig och echaufferad och andfådd. Och plötsligt kände att jag var liksom grinig. Först då gick det upp för mig att det gör ONT nu igen. Ont i höfter och svanskota och tår och bröstkorg och alla möjliga delar av skelettet. Inget skojsigt alls när det sätter igång, vilket ofta sker just när det är sk*tväder också, när man verkligen skulle vilja vara litet solig inombords i alla fall. Det är inte som att det hugger eller så att jag blir alldeles urståndsatt utan det bara molvärker hela tiden, lagom så man blir ett elakt fruntimmer. Hur som helst, väl hemkommen tänkte jag att det var bäst att ta ett värstingvärkpiller på direkten, så jag inte skulle bli kinkig som ett småbarn utan Pampers. Och det var DÅ jag upptäckte det: jag hade glömt morgonmedicinen!! Sist jag glömde den kom hjärtat i otakt alldeles omgående, med värsta Frankensteinladdningen som påföljd... Så kvickt slängde jag i mig erforderligt antal larviga tabletter men nu sitter jag här och vågar knappt röra mig. Ååååå. vad det är trist att vara sekunda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela