Pelleskop-livet

Vad gör vi?

Publicerad 2009-03-19 12:06:16 i Allmänt

Det är litet dåligt med uppdageringen, nicht wahr? Det beror på att jag alltid finner mig ha datorn på en våning och kamera och/eller kortläsare på en annan. Och lat är jag ju, samt osorterad. Och så tycker jag att inlägg utan bilder är så tråkiga. Men nu ska jag pladdra litet i alla fall, och så kommer bilder sen. En annan dag eller så.
Så: vad gör vi? Tja, jag har jobbat som en slav ett par dagar, till hundarnas förtrytelse. Jag har mest promenerat med dem två och två eftersom det har varit så rysligt halt, men nu börjar det bli bättre väglag så igår kom alla fyra ut på en gång. Först koppelträning, som gick riktigt hyfsat, och sen löslubbande. På vår närmaste löspromenad måste man över en rejäl bäck, som jag alldeles hade glömt bort eftersom det har varit fruset så länge. Igår var bäcken i alla fall snarare en å! Jazz hoppade över som ingenting, Ying lyckades snava över och bara blöta baktassarna och Peppar gjorde som vanligt - hoppade på huvet rätt ner i spat. Flera gånger. Tigger var däremot litet skeptisk, och det med rätta. Så jag tänkte att jag slänger över honom. Jag ställde mig på kanten och svingade hunden och just när jag slängde honom (och han landade torr och fin på andra sidan) så upptäckte jag att jag stod på IS och den gav vika av den ENORMA kraften i mitt kast (eller av min vikt). I alla fall fann jag mig stående till knäna i isvatten. Hej och hå. Mina kängor var inte alls vattentäta när vattnet stod ett par dm över kängskaften, visade det sig. Men inget ont som inte har nåt gott med sig - efter den plurrningen behövde jag i alla fall inte kämpa för att ta mig torrskodd hem, utan det var bara att plaska på över åkern. Och så kluckade det så lustigt kring tårna, ytterligare en bonus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela