Pelleskop-livet

Fredagen den 13:e

Publicerad 2009-03-13 19:15:23 i Allmänt

Det är väl för tidigt att ropa hej, men än så länge har vi klarat oss. Däremot träffade jag en bekant på en parkering där hon stod o fick däckbyteshjälp. Skruv i däcket! Vädret har emellertid varit ganska otursaktigt idag - slaskigt, grått och blåsigt. Inga långpromenader för Ying, inte! När jag hade skjutsat minsta barnet till hennes träning åkte jag till klubben med Tigg o Pepp för en träningsstund. Och tänk sån tur - mitt på blanka eftermiddan var minsann både Lone, Gunilla och Monica där. Det blev både platsliggning och litet kommendering och allmän träning med störning. Båda killarna skötte sig strålande! Vi blev kvar i nästan två timmar och sen var det dags att hämta ungen igen. Och då var jag så i gasen så jag bytte hundar och åkte med Ying och Jazz till klubben. Då var vi ensamma där, men det är inte helt fel med de busarna... Eftersom båda två lider av nästan obegripligt kort attention span så har jag börjat med leken "take a break" som jag har lärt mig i boken "Control Unleashed" som är SÅÅÅ bra. Den här leken går i alla fall ut på att träna kortkortkort men intensivt och sen liksom avfärda hunden. Ungefär en halv minut blir det per hund; fotgående och kontaktfält om vartannat i dag. Jag tar ett tiotal pyttegodisbitar i handen, klicker i den andra och så kör vi, i rasande fart. Och när godisarna är slut säger jag "gå och lek" i småtrist ton och så är det nästa hunds tur. Gissa om de blir uppmärksamma! De tigger om att få fortsätta, och det är ju inte fel att de är två heller - konkurrensen gör sitt till. Så det blev en riktigt bra träningsdag för alla fyra hundarna. Och DESSUTOM har jag klippt klorna på allihopa, utan blodspillan. Jazz började övningen med att försöka bita Tigger och fick därmed en skopa ovett utmätt - sen slängde han sig på rygg och såg gullig ut tills alla klorna var klippta. Knasbollen! Peppar går bättre och bättre och Ying sjöng hemska, högljudda klagovisor som vanligt. Tigg behövde egentligen inte bli klippt men han kom och envisades hela tiden, påstod att han var i akut behov av manikyr (snarare "efteråtgodis") så vi tog litet där också. På väg hem från sista träningen stannade jag till vid Ica och köpte varsin butt Ben&Jerrys till minsta barnet och yours truly så nu blir det Gilmore Girls-maraton igen. Det är härligt att ha ungkarlshushåll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela