Pelleskop-livet

Folkskräck!

Publicerad 2009-03-20 20:41:31 i Allmänt

En hel radda med onsdagkvällar har jag varit uppe och tränat på klubben - i min ensamhet, får jag tillägga. Döm därför om min förvåning när jag kom dit idag vid 14-snåret och det var nästan "en ut, en in" som gällde!! Massor med hundar överallt! Och massor med lera... Tiggers generalrepetition inför en ev. tävling på söndag gick riktigt dåligt, som generalrep bör göra. Men ganska roligt var det i alla fall. Ying fick komma ut och träna på att inte grina hela tiden fast det fanns andra hundar i närheten. När han hade coolat ner sig något litet tränade vi litet linförighet, inkallning och ställande under gång (inte stor idé att träna nån form av "ligg" i blötan men den gaphalsen...). Och som avrundning bestämde min tonåring sig för att rymma och uppvakta en tollare. Man tycker han borde lära sig snart att det blir så in i bomben PINSAMT av såna manövrer...
För övrigt har vi mest varit totalslagna hela dagen, allihopa, eftersom det hemska barnet skall skjutsas till träningen redan före kl. 7 (=svinotta) och jag därför var ute och promenerade med Tigg o Peppar i 90 minuter så toktidigt på dagen. Sen hem för en timmes prommis med Jazz och Ying och sen kröp jag till sängs igen och funderade på att avlida. Hundarna också - morgonchocken har lagt sordin på dem hela dagen! Kallt var det också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela