Pelleskop-livet

Salong Elegance

Publicerad 2009-07-01 01:35:30 i Allmänt

Salon Krasota har vi haft här idag. Efter den enorma framgången med Olles frisering förra veckan (nåja, det blev ju svalare i alla fall) tog jag idag itu med Pepparns utställningsuppfräschning. Vi började med kloklippning. Peppars allra allra sämsta gren, sämre än linförighet. Ljudligare också. -Aj, aj, aaaaajjj!! brukar det låta. Redan innan klotången har kommit i kontakt med nån klo. Men idag hölls vi utomhus och minsta barnet uppvisade en köttbulle så jag klippte alla klorna på alla tassarna på 3 minuter blankt och helt och hållet ljudlöst (bortsett från nåt litet smask då och då). Sen förpassade vi oss in i duschen för tvagning. Egentligen var det bara Peppar som skulle badas just då men jag blev alldeles ren också, liksom på köpet... Det är otroligt vad en staffe blir hal så fort man tar av halsbandet - de har ju ingen extra hud som t.ex. Ying, ingen lös päls, inte ens nån hals att fatta tag i. Spolformade helt och hållet, och bara muskler. Med såplödder på står man sig slätt. Det blir litet "var är tvålen, broder?" av det hela, i synnerhet när badrummet har fyllts av vattenånga... Och ånga från en tämligen varm matte. Nåväl, 10 min blötning, 5 min shamponering och 15 min sköljning blev det. Matten var våt från topp till tå och båda var vi tämligen utmattade. Men fräscha som nyponrosor! Vinner han inte nu så beror det enbart på att domaren är köpt. Av nån annan än mej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela