Pelleskop-livet

Rödluvorna

Publicerad 2009-07-01 01:45:48 i Allmänt

Nu har det bara blivit terrierar för hela slanten rätt länge - jag får allt skämmas. En liten uppdatering om di röa hundarna:

YING har fortfarande problem med ögonen. På dagen när solen är så stark vill han helst gå och blunda hela tiden. På kvällarna och inomhus använder han ögonen om man tränar med honom eller uttryckligen säger åt honom att använda sin syn. I övrigt verkar han tycka att det är väldigt kul att gå och drumla in i saker - ibland kan man märka att han faktiskt tittar först och sen kniper ihop ögonen med ett slugt utseende. Vill väl ha litet köttbulleterapi, kan jag tro!

JAZZ är inte bra i benet än. Man får lirka med honom så han börjar röra på sig, då mjuknar han och går riktigt bra. Fortfarande verkar han inte ha ont när jag klämmer, drar eller böjer i benet/tassen. Jag drar mig för att ta honom till veterinären om det inte blir värre - han tycker ju SÅ illa om att nån okänd ska peta på honom! En fördel har detta i alla fall: huset är oändligt mycket lugnare nu när Jazz inte springer runt och vaktar. När inte Jazz sätter igång så är de andra hundarna inte alls intresserade av att vakta vare sig hus eller gård. Men vi håller förstås ändå tummarna för att han snart ska vara sitt vanliga rysliga jag igen!


Kommentarer

Postat av: Carola

Publicerad 2009-07-03 11:00:42

Åhh stackars Jazzen med benet.

Vad har hänt?

Är det knäet eller är det en ny skada?



Massor av krya på sig kramar till Jazzen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela