Pelleskop-livet

Klippt luggen

Publicerad 2009-06-03 15:12:48 i Allmänt

Luggar är som jeans - som bäst alldeles före katastrofen. Alltså - när luggen är alldeles lagom lång kommer den inom ett dygn att vara JÄTTELÅNG. Hjälp, ser ingenting! Detta i kombination med att jag bara avskyr att behöva boka tid gör att min frisyr ger upphov till panik. Idag till exempel. Och överallt var det fullbokat - en massa examensfrisyrer och bröllopshistorier gör att stans alla (och de är många) frisörer är så upptagna så. Först tänkte jag nästan ta till nagelsaxen och en tejpremsa men så kom jag till minna sinnen, tog min lilla bil och tuffade iväg genom staden; varhelst en frisörskylt stod att skymta stannade jag till och debarkerade, hoppandes på det bästa. Till slut hade jag tur, en frisörska var precis klar med en klient och skulle stänga för lunch men klämde gärna in mig. Luggklippningen tog 10 minuter men sen höll hon på aldrig på att släppa iväg mig ändå. För si, jag har liksom alldeles naturligt hår. Ingen färg har nånsin kommit vid det, ingen permanent, ingen toning, ingen uppklippning, ingen fön ens en gång. Sanningen att säga knappt en hårborste... Och trots att äldsta barnet förbarmade sig och toppade mig rätt rejält är manen fortfarande lång, och tjock är den också, fast bara hälften mot i min ungdom. Och så är den ORANGE, fast även det i mindre grad än förr. (Snälla frisörer säger att håret är som guld, och det låter ju för all del bra men apelsinfärg är mera med sanningen överensstämmande. Så det så.) Därför blir även de mest härdade barberare som glada småjäntor igen när de får sätta klorna i mig - de vill bara fixa och trixa, kamma och sätta upp och ha sig. Så det gjorde hon och jag fann mig i mitt öde, fast jag avskyr att bli pillad i håret. Litet nya infall till uppsättningar fick jag allt - det kan ju vara piggelint att inte alltid alla dagar ha filadelfiabulle.  Allt som allt tog det hela trekvart, och vad tror ni jag fick betala för kalaset? TJUGO KRONOR!!! Då kan man nästan kosta på sig en klippning ibland... Även med pillning.

Kommentarer

Postat av: Nilla

Publicerad 2009-06-03 16:47:34

Klippning med pillning, jo jag tackar. Och så billigt. Här kommer man inte ens in genom dörren hos frissan för tjugo kronor. Kunde du inte ha visat en före och efter-bild också :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela