Pelleskop-livet

Spårträning. Eller...

Publicerad 2009-07-31 14:08:28 i Allmänt

Förra lördagen var det dags för spårträning - det har blivit oerhört dåligt med den sorten i sommar! Jag la ett krångligt nästan 1 km långt åt Tigger med 4 pinnar och fullt av svamp- och blåbärsplockare i. Sen la jag ett något kortare, fast med ganska många vinklar och lika många pinnar åt Jazz. Hur det blev så hamnade Jazzens spår i världens största kantarellställe!! Gult gult gult i stora cirklar. Ingenting hade jag att plocka i, men jag skulle ju tillbaka sen. Medan spåren låg till sig tog jag ut ojurren för litet leva-loppan-i-gröngräset.


































Sen var det dags för själva spårarbetet. Tigg jobbade på fint som vanligt - litet fundersam blev han av plockarnas spår kors och tvärs men inte värre än att han klarade av det. Sen var det Jazzens tur - jag tog med mig en rejäl plastkasse till alla kantarellerna. Och Jazz satte god fart ut i terrängen, i åttor och virvlar och bakåt i samma spår och - "lita på din hund" var inte till att tänka på. Helkul hade han, det lilla odjuret, men han var inte i närheten av mitt spår sen vi lämnade startsnitseln... Vare sig spårpinnar eller kantareller i sikte. Suck. Det grämer mej än, det där med svamparna. I alla fall - i höst ska jag börja om med Jazzens spårträning - korta, raka spår och mycket pinnplock!

Kommentarer

Postat av: Nilla & Greta

Publicerad 2009-07-31 19:25:41

Sicken otur med kantarellerna då, hade du inte ens en (tom) bajspåse med dig :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela