Pelleskop-livet

Hurra!!!

Publicerad 2009-07-10 12:11:43 i Allmänt

När jag knäppte på radion var det - tadaa!! - dags för radioföljetong. PO Enquist, ni vet. Urp. Men vet ni - det var SISTA DELEN!! Hurra! Äntligen händer det nåt bra! (Annars känner jag mig litet som Sunkan idag: Allt hade gått åt pipan för Sunkan...)

Sunkan flyger av Barbro Lindgren. Illustration: Olof Landström.Detta är en klassiker - spring genast till biblioteket om du inte har läst den! Och märk väl: den slutar lyckligt!

Kommentarer

Postat av: Lotta

Publicerad 2009-07-10 18:24:13

Har den och har läst den många gånger för alla tre barnen. Helt underbar!

Postat av: Lotta

Publicerad 2009-07-10 18:28:44

P.S. Har PO Enqvist också. Många. Flera olästa. Sparar dem till mitt antikvariat. Det jag ska ha när jag blir gammal (hm, äldre, är väl medelålders nu). Där ska Sunkan få stå i en glasmonter medan Enqvist ska stå i hyllan 2 för 40 kr

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela