Pelleskop-livet

I sommarens o-soliga dagar

Publicerad 2009-01-22 19:03:10 i Allmänt

Såna osoliga dagar kan man hitta på bra saker, det kom jag ihåg nu när jag städade ett minneskort. En sommardag tog mellanbarnet och jag fyra hundar (Peppar ansågs för liten) på en 25 km promenad.

Vi hamnade mitt uppe i ett sandtag, och sen i världens moras när vi skulle därifrån. Sen gick vi och sjöng högt och ljudligt, en otryckbar avart av "Vi gå över daggstänkta berg", tills vi hittade en liten herre som blev rätt skrämd men kunde leda oss på rätta stigar igen. Fast först höll vi på att gå åt fel håll = hem igen!


Hungrig blir man förstås, men TVI! vad med getingar!


Ja, jag har väl sagt det förr, men: visst ÄR det vackert!




Liten men orubblig är mellersta barnet!




Vi beställde skjuts hem, men det tog en evig tid för hussen att hitta oss. Fullt av små vägar finns det på landet! Tur att matsäcken inte var alldeles slut.


Och så tar vi det i kör, alla på en gång nu: - Det - är - så - VACKERT!


Pejer förekommer då och då i reklam för anti-rynkkrämer. Bättre att använda dem så här: sätt ditt nylle intill pejnyllet och du kommer att framstå som alldeles slät! Gratis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela