Pelleskop-livet

Geggamojja

Publicerad 2009-01-12 16:41:15 i Allmänt

Idag är det storm o elände, mörkt och lerigt. Håret nästan blåser av. Inget Yingväder alls, fast det kan han inte förstå. Jag tog terrierkillarna till klubben för litet träning - trodde jag! Peppar fick inviga sin nya "fotboll i en lång lina". Den kommer från DOGACCESS där de verkligen vet vad peppringar gillar!! Jag har ett gäng kamprullar och snörbollar därifrån och alla är lika hysteriskt populära.

80015 Boll med linaDen här bollen var så kul så Peppar gjorde en staffevolt, dvs. skutt rakt upp - HÖGT - omslag i luften och landa på rygg, mitt i värsta leran så det skvätte hej vilt på både mej och Tigger. Och Peppar, han såg mer än vanligt ut som en gris. Fast en väldigt nöjd gris. Nåväl, träningen blev det inte så helt med, det var helt enkelt FÖR lerigt och hemskt. Mest fick de träna hopp båda två, över väldigt lågt hinder för säkerhets skull, ifall de skulle råka halka i ansatsen. Både hopp mot mig och från mig tränade vi, Tigg tränade också "sitt" på andra sidan i uthoppet. Båda var så duktiga så, och ingen ville döda den andra. Det var så vidrigt väder att jag hade dem ute båda två samtidigt och redan efter en halvtimme hade vi fått nog och for hem. Tur  att alla fyrfotingar fick så grundligt med motion i helgen för idag blir det då inte mycket av den varan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela