Pelleskop-livet

En sån tapper liten soldat!!

Publicerad 2009-01-13 19:35:56 i Allmänt

Imorse var jag uppe i ottan för att ringa till läkeriet och tigga mig till en tid, och det LYCKADES! Sen hasade jag mig ut i badrummet och efter en hastig blick i spegeln damp jag i backen. När jag hade kravlat mig upp igen morsade jag på min spegelbild: -Tjena Elvis-fan! Jajamen, med vildvuxen lugg (jo, för det är då ingen hit att sitta hos frisören och glo sig i en spegel i evärderliga tider när man är grönsnorig och skavsårig kring kranen. Det är inte roligt ens när man är sitt vanliga charmanta jag.) och sänggång med nytvättat hår igår afton var det Elvis direkt, fast med  ORANGE lugg. Sniggt, som mellanbarnet skulle ha sagt. Med mkt möda o stort besvär lyckades jag få nån styrsla på det hele och ta mig till vårdcentralen där en fru doktor tittade i min snuskiga näsa och bestört sa: -Oj oj oj, du är då RIKTIGT sjuk du! Genast kändes livet mycket bättre, tänk så tapper jag är ändå, hundpromenader i ur och skur och det ena med det andra fast jag har varit så gott som död. Just precis en tapper liten soldat! I alla fall skrev doktorn ut massor med antibiotika i stora, starka doser, värktabletter och till min stora förtjusning kortisonpulver i turbohaler! Mkt coolt! Dessutom hävdade hon att det minsann är SÄLLAN man ser en så grundlig bihåleinflammation, så jag kände mig nästan litet mallig när jag gick därifrån. Märkligt hur man fungerar, i alla fall!

Kommentarer

Postat av: Modern

Publicerad 2009-01-13 21:13:16

Ja, nog är det väl synd att du inte har förstått hur eländig du varit. Tänk så mycket ynk du hade kunnat få ut och så länge. Här är det ganska eländigt. Sudden YYYYYLAR efter tjejer. Det är inte lätt, när man blivit van med Elvis och Mulle. Nya kopplet, att ha om midjan,är suveränt. Krya på dig.

Postat av: Anne-Lie

Publicerad 2009-01-14 08:38:12

Krya på dig vännen! Zigge och Ida hälsar så mycket, lilltjejjan hälsar också att hon önskar få träffa dig snart igen... förstår inte varför, hi hi!!!



Kram Anne-Lie

Postat av: Nilla

Publicerad 2009-01-14 19:18:06

Stackars, stackars dig. Hoppas att du kryar på dig nu, när du fått så rejäla doningar av tant doktorn.

Postat av: Lotta

Publicerad 2009-01-18 19:45:40

Hej, hamnade på en slump på din blogg. Den är jättefin! Vi har träffats på lite agiltykurser, du och jag, mina pudlar och två av dina hundar. Och så sågs vi ju på Stora Stockholm. (Drutt åkte ut på sin första tvåa: för grov, för kraftigt huvud, för maskulin)



Krya på dig!

Och ta hand om dig nu. Du är ju sjuk!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela