Pelleskop-livet

Omsjuk och hur det blir då!

Publicerad 2009-02-03 21:40:27 i Allmänt

Min vidriga grönsnuva har kommit tillbaka och efter tre dagars ihärdiga försök lyckades jag äntligen komma fram på telefon och få en tid idag. En liten kinesisk tant var min doktor idag och när hon hade åhört min redogörelse för världens värsta bihåleinflammation som vägrar att dö lade hon huvudet på sned och frågade: -Vad vi ska jöla? Jag trodde först att hon liksom rådgjorde med sig själv, men nej då. -Vad tyckel du? Tja, en dunderkur antibiotika tyckte jag lät som en bra idé, men fru doktor rynkade pannan och sa: -Jälpel inte. Nehej, sa jag, vad hjälper då? -Kanse.... kanse spola. Ååååå jöl ont! Så fnittrade hon till. -Blukal inte jälpa. -Vad finns det som hjälper då?! -Ingenting. Man fål ha lite dålit, lite bla. Lite snol ibland, lite ont i huvudet. Alvedon jälpel! Här lyste hon riktigt upp. -Men kan man inte bli av med bakterierna då?!
-Nej, nej dom fål man ha däl, liggel och puttlal i vätskan. Nytt fnitter. Jag började se mig omkring i hörnorna efter en dold kamera. Jag såg ingen, men det betyder ju inget i vår högteknologiska tid. -Men kan jag inte få antibiotika ändå?! Nu började jag nästan få panik, ska jag få tillbringa resten av livet med näsan full av illaluktande grönt gegg? -Föl den häl gången då? Ja, du kan få men jälpel inte!  Sen nämnde jag att jag hade fått kortison i inhalationsform förra gången och då blev hon riktigt munter:
 -Ojojoj, jag tyckel så dålit så! Inte bla! Blil bala behov, man vill ha hela tiden i näsan!  Mycket fniss. -Tacktack, hej då. Lesept skickat till dispensälen. Jojo,dispensären, inte ofta man hör såna klämmiga ord. I alla fall så var hon föredömligt snabb - jag hade tid 10.45 och 10.52 satt jag i bilen igen! Vips iväg till apoteket och mycket riktigt, receptet var på plats och en ny antibiotikakur fick jag. Nu håller jag tummarna och försöker hämta mig från dagens sjukvårdsupplevelse. Tur att man är frisk och stark i alla fall!

Kommentarer

Postat av: Lotta

Publicerad 2009-02-03 21:52:16

Stackars sjuka dig. =o( Inte lolit alls. Ska va en kines för nåt sånt? Nä, spola är inte roligt, hoppas antibiotikan hjälper nu. Krya på dig. Voffarna hälsar oxå!

(Själv har jag försökt jaga hundmatstjyv i köket idag)

Postat av: Lotta

Publicerad 2009-02-04 10:03:41

Kan inte låta bli att skratta åt dig. Krya på dig!!



Jag har en utmaning åt dig på Edisons blogg.



Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela