Pelleskop-livet

Litet lördag

Publicerad 2009-02-28 20:05:57 i Allmänt

Hundarnas husse fick för sig att ta med ett hunddjur på en promenad - kors i taket! -Ta Ying, han e bäst! ropade jag (svekfullt) och sen tog jag Jazz och Tigger till klubben för litet träning. Jag släpade ut 4 pinnar slalom ur skjulet och skickade fram och tillbaka, det gick riktigt bra - Jazz springer "alla" fyra pinnarna fast jag står kvar vid starten. Tigg verkar i alla fall ha förstått vad slalom handlar om, men 4 pinnar räcker rätt bra än så länge. Det räckte rätt bra för mig att släpa ut/ställa tillbaka en sektion också. Sen tränade vi litet kontaktfält också, det är Tiggers tour de force men Jazz börjar få en aning om vad det rör sig om. Vi tränar på en "nerfart" uppställd på en vanlig bänk än så länge och det är ganska bra. Nu kan jag i alla fall parkera Jazz på bänken och så ropa ner honom och han trampar till ordentligt längs ner på plankan - för det mesta! Det är ju bra om jag inte behöver vara precis parallell med honom på kontaktfältshindren.
Sen tog vi litet lydnadsträning också - har anmält Tigg till lydn.klass 1 22/3 så vi måste väl få nån snits på det hela nu. Och så en massa "rutan" också - idag var en bra dag, men nu är jag beredd på att det inte betyder nånting i långa loppet!
Sen for vi hem och jag hämtade lilla Peppar för att lyxa till det med en skogstur med bara honom - det är en ren fröjd det! Han har sån kontakt hela tiden och sån humor, och så kommer han och berättar saker. Idag gick vi längs med motorstadion där några stollar höll på att fara fram som troll på sina hojar. Oj, vilken succé! Peppar klättrade upp på stenar längs  banan och tittade med lysande ögon, ibland kom han och puttade på mig för att försäkra sig om att jag såg.

Peppar tittar på motorsport.


Peppar tycker om att springa om sig själv. Står man ivägen är det som att träffas på smalbenen av en kanonkula.



Peppars skojsiga teckning. Han borde heta "Nearly Headless Nick".



Mördarhund. Visst ser han farlig ut? Eller inte.



Lilleman.


Lycka är att ha brandgula pipbollen alldeles för sig själv. Ingen Tigger i sikte!





Sen var vi trötta! Matte kröp till sängs med den unge Stalin (det ska förstås vara boktiteln "Den unge Stalin", men medge att det blev mer kittlande så här!) och småkusarna slocknade som ljus. Men nu vill vi ha vår!

Kommentarer

Postat av: Nilla

Publicerad 2009-03-01 16:34:55

Så stilig han är Peppar, ser mest ganska snäll ut faktiskt.

Själv har jag varit ute på riktigt hundäventyr i dag. Har sett filmen Bolt, med barnbarnet Oliver. Det var hans födelsedagspresent. Skitkul. Bra att gå på matiné, det enda man orkar i den här åldern. Sen blev det McDonalds efteråt, så klart.

Postat av: Lotta

Publicerad 2009-03-01 17:16:41

Tänk, livet leker, när man får ha pipbollen OCH matte för sig själv. Han är bra go han pepparkornet.

Han brukar mest se ut som en skitglad, bredmynt groda, men han kan ju faktiskt se riktigt fundersam ut. =o)

Mulpussar från tjejerna.

Postat av: Lotta

Publicerad 2009-03-01 21:48:58

Det var den gulligaste mördarhund jag någonsin sett!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela