Pelleskop-livet

Doktor Krall!

Publicerad 2009-02-27 18:45:09 i Allmänt

I flera dagar har jag irriterat min omvärld med att humma och mumla valda delar ur en barnprogramssignatur, och ingen kunde hjälpa mig att komma ihåg vad doktorn hette. Så idag på eftermiddagspromenaden slog det mig: -Doktor KRALL!! hojtade jag så det ekade över nejden och mellersta barnet nästan trillade av spången som hon gick på.

Små sjuka råttor, hästar och kaniner får hjälp av en viss doktor Krall.
Förkylda paddor kan få smådjursmedicin och goda råd av Rolf.

Sjung med nu!



(Vad gjorde vi pre-youtube?!)

Kommentarer

Postat av: Lotta

Publicerad 2009-02-27 19:45:12

Ja herregud! De där hade man nästan förträngt. =o)

Kan inte säga att jag såg många avsnitt, men melodin kunde jag. Det är visst som biter sig fast.

Postat av: Lotta

Publicerad 2009-02-28 12:16:48

Jaha, då har man fått den på hjärnan då.



Sjuka hästar ...



Ja var är dr Krall?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela