Pelleskop-livet

Näh!

Publicerad 2009-12-06 15:44:26 i Allmänt

Kolla bara, vad min mamma tipsade mig om från www.lotten.se:

Jag bloggtipsar: Pelleskop.
Varför tycker jag den är "välskriven"? För att den är intelligent och underhållande, språket är korrekt med inslag av gamla halvt bortglömda ord och uttryck, uppblandat med nyord och talspråkig naturlighet.
Kortfattat, klart och rrrrrrroligt! Och så handlar det om hundar. Då snackar vi karaktärspresentationer som känns genuina och fascinerande.

Jag gillar att det är kort och kärnfullt, kanske för att jag själv har en förmåga att bli för ordrik och ymnig i mitt skrivande.
Att det är texter man blir glad av ska inte föraktas! Folk överkomplicerar saker alldeles för ofta.

Och det har Suvi skrivit, hon som är så bra.

Nästan dags att pöla litet, för andra gången idag.

Kommentarer

Postat av: Suvi

Publicerad 2009-12-06 21:57:41

Hihi! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela