Pelleskop-livet

Keep on jogging!

Publicerad 2009-12-09 20:38:28 i Sprunget

Se det var en riktig hit, det! På 70-talet kunde man (inte).
I alla fall - i tisdags morse, i MÖRKRET, sprang äldsta barnet 5 km med Peppen på typ 20 minuter. Pigg som en lärka var barnet - Peppar sov resten av dagen och rätt mycket idag också.
Igår afse, i MÖRKRET, tog jag min Tigerunge och stack till näraliggande skog. Vi joggade i cirkus 1,3 km (inkl. uppförsbackar, jag är en superhjälte), sen gick vi och sprang om vartannat i sammanlagt nästan 5 km. Jag tänker inte tala om vilken tid vi hade, men det är nog dags för äldsta barnet att se upp för konkurrensen (inte). Efter den pärsen var både tigern och jag tämligen slagna.

På hemvägen träffade vi en riktigt käck hund - den såg ut som en dopad bordercollie men visade sig vara en blandning av bc, schäfer, rottweiler, nån mastiff och kanske nåt annat också. En jättefin hund! Men stor. Och tänk vilken temperamentsblandning: bc-delen säger "ja matte, visst matte, genast matte, vad ska jag göra nu matte?!" och mastiffdelen säger "vadå? vaffördå? äh!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela