Pelleskop-livet

Illusion collar, kanske?

Publicerad 2009-12-21 13:34:07 i Peppar

Mr Millans påhitt betecknat the illusion collar har ju väckt en del motstånd här och där. Jag tycker det verkar alldeles berättigat att tänka till åtminstone 8 gånger innan man använder detta halsband.


Tanken är ju alltså, som kanske framgår av bilden, att konstruktionen skall hålla det "egentliga"  halsbandet, smalt som katten, högt upp under hundens käke/öron.

Nu har jag en del ofrivillig erfarenhet av vad som händer när halsbandet sitter så på en hund. Peppar är nämligen av naturen så utformad att ett smalt halsband ovillkorligen åker upp och hamnar precis där det "tar" som  mest. Och han behöver inte dra särskilt mycket (t.ex. efter en katt, hm!) för att han helt enkelt skall kollapsa. Det går väldigt fort, sen trillar han omkull och är groggy. Detta har hänt ett par gånger när jag har varit ouppmärksam, kanske haft all min håg riktad mot det störande föremålet. GANSKA kusligt när hunden liksom svimmar, kan jag garantera!

Men nu  har jag kommit att tänka på att jag kanske kunde skaffa en "Illusion" och sätta den upp-och-ner på Peppar? Så att halsbandet inte KAN fara upp så högt! Annars är jag tvungen att ha väldigt breda halsband på honom och det känns inte heller särskilt lyckat, eftersom han har en så kort och tjock hals (tjurnacke). Undrar om det skulle fungera?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela