Pelleskop-livet

Måste ju

Publicerad 2009-08-29 22:03:10 i Tigger

Idag har jag i alla fall ANMÄLT Tigern o mig till lydnadsklass 2. Men jag har inte betalat än, har nån dag på mig. Nu börjar det kännas som det har gått spök i det här, jag bara skjuter upp och skjuter upp. Faktum är att man dör inte av ett 0-pris, har jag hört sägas.
Dagens träning: rutan - tre strålande skick, med rutan flyttad mellan gångerna.
inkallning med ställande - börjar se bra ut, nån meters stoppsträcka bara, den får vi nog ner ytterligare.
fjärrkommendering - försöker dra ut på tiden mellan kommandona, ifall vi skulle få en segpropp till tävlingsledare... 6-7 sekunder mellan går bra, i alla fall. Och han flyttar sig inte så mycket som en centimeter!
Stora frågetecknet är platsliggningen - det känns väldigt osäkert när man ska försvinna. När vi tränar själva eller på klubben går det jättebra, och på ovana platser går det bra. Men i tävlingsmiljö - så mycket kan hända! I alla fall är jag säker säker säker på att han inte hittar på nåt ofog under platsliggningen, däremot KAN han hitta på att sätta sig eller gå efter mig. Men tänk om nån annan hund inte är lika fridsam!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela