Pelleskop-livet

Slö, slapp och likgiltig

Publicerad 2009-04-09 21:09:45 i Allmänt

Just så har jag känt mig idag. Jag har liksom litet myror i kroppen för minsta barnet har sökt asyl hos sin mormor o morfar och utan ungar i huset blir jag rent äggsjuk. Först hade jag huset fullt av barn, de kryllade och allt jag hörde från morgon till kväll var "mamma!" i olika tonlägen. Det var rart, fast jobbigt ibland. Sen blinkade jag till, och nu finns här bara en enda liten skrutta, och hon är inte så liten hon heller... Nåja, man får vara glad att de är friska och välartade. Men i alla fall - idag blev det inte mycket nytta gjord. Jag tyckte att jag måste göra en sväng till tygaffären (mellanbarnet behöver studentbalklänning och det börjar kännas som det är dags att ta itu med saken) och så passade det bra att ta en lov om hundlekplatsen också. Så Tigg och Jazz fick följa med. Vi är ytterst sällan där för den är minst sagt ohygienisk - att det ska vara så svårt att plocka upp efter sin hund! Inte har man ju långt till lådan med påsen heller när man är där! Men idag kom vi dit och det var faktiskt inte så pjåkigt. Först träffade vi helkuperade snyggingpinschern Joyce och beauceronen Cleo. Sen kom staffen Doris, och så gremlinen Dollar (han är eg. en JRT men gremlin passar honom bättre). Sen en lagotto ELLER spansk vattenhund vid namn Agnes och slutligen pudlarna Axa och Doris, cavalieren Molle och pitbull/pudelmixen Sally. En salig blandning! JRT:n Dollar är en riktig skurk - en sån där som folk åsyftar när de säger att de inte begriper hur man vågar skaffa russlare. Riktigt fräsig och vass, även mot tikar. Tigger studsade runt på sitt vanliga sätt och när Dollar gick i närkamp med nån stog Tigger bara och tittade uppmärksamt, med lysande ögon, fast på avstånd. Jag tror han var jätte-impad... Staffen Doris och Dollar hade sina små kontroverser, men på det stora hela var det en mycket lyckad samvarostund, mycket prat blev det mellan hundarna och det är alltid roligt att iaktta. Sen for jag hem och bytte besättning. Ying och Peppar fick springa som galningar på åkern bredvid ridskolan och sen tränade vi en stund på klubben, vilket gick riktigt bra t.o.m. med Ying. Ursäkta att det verkar som jag inte tror Ying om nånting, riktigt så är det inte. Jag VET att han inte är dum och jag vet att han KAN momenten i 1:an, men jag vet också att han ibland har nåt annat inplanerat än just lydnad. T.ex. att bara stå och se enfaldig ut. Man får vara desto nöjdare när det funkar! Slutligen avrundades dagen framför DVD:n "Australia" - jag var sååå duktig och lyckades faktiskt sitta stilla hela filmen ut, fast den var så lång! Nu kryper jag i säng med en god bok och hoppas att jag är full med energi och nya takter imorgon. God natt!

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2009-04-10 12:35:33

En shar-peis motto är " jag kan allt om jag bara vill, men det låter jag ingen få veta"...



Tösen min kan knappt söka efter godis, för då finns helt plötsligt inget luktsinne, men när det gäller rådjur...ja då helt plötsligt är den där näsan bäst i världen. Konstiga djur dom där skrynkelsakerna:)



Malin med doftmarodören





Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela