Pelleskop-livet

Skjuta sig i foten

Publicerad 2009-04-15 16:48:52 i Allmänt

Idag var dagen när jag skulle jobba undan den här ryska monstertexten. Därför gick jag upp i ottan (ja, allting är ju relativt) och traskade iväg med Ying och Peppar redan kl. 8.15. En dryg timmes promenad i en alldeles faslig fart, matten utrustad med joggingkläder och "rund-under-fötterna-skor", alltså MBT-skor. Hundarna fick traska på i korta koppel vid min sida, vilket alltid gör dem trötta, och inte förrän sista 20 minutrarna fick de galoppera som vilddjur över åkrar och ängar. Så in med dem, litet nedvarvning och byte till Tigg och Jazz. Då tog jag ett par vanliga gympaskor för det får vara måtta på hur mycket träningsvärk jag vill ha i morgon... Iväg igen, samma stuk fast annan väg och bara 50 minuter (för de är ju så SMÅ, de hundarna). Sen hem, snabbdusch och klädbyte, upp i arbetsrummet och JOBBA!!! Alldeles omgående sov alla fyrbeningar; Tigg under skrivbordet, Ying uthälld över hela golvet och Jazz tillsammans med Peppar i smatten utanför rummet, där solen ligger på. Jag grep mig an vartenda skumt kasus som ryssarna roar sig med och läste kyrilliska så ögonen vindade. Det var alldeles tyst, bara nåt enstaka dämpat kvitter i päronträdet utanför fönstret och så fyra snusande och småsnarkande hundar. Och summandet från datorn. Mina ögonlock började bli svåra att hålla uppe... Så det tog inte så värst lång stund innan jag la en hoprullad tröja under huvudet, sträckte ut mig bredvid Ying och omgående snusade och snarkade jag också! Så gick det med den arbetsmoralen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela