Pelleskop-livet

Odjur!!!

Publicerad 2009-04-23 12:50:24 i Allmänt

För en gångs skull är det inte hundarna som är odjur. Inte maken heller, kors i taket. Usch, jag vill nästan inte ens säga vad vi har... Vi har SPINDLAR. Stora. Många. Jag har tillbragt förmiddagen med att röja och dammsuga i hallen - har med viss bävan plockat ner de värsta vinterkängorna i källaren, slängt några dunvästar i tvättmaskinen osv. Men när man far med dammsugaren i hörn och under skåp så kommer det alltid fram nån spindel. Idag var det i alla fall bara såna med rimlig storlek, men ibland, ibland är de som KRÄFTOR. Särskilt de som finns i tvättstugan. De har stor fläskig kropp och kraftiga ben. Samt stirrande, ondskefull blick och långa ögonfransar (nja, nu ljög jag nog litet. Litet.). Kanske man skulle kunna sälja dem till potentiella Fear Factor- eller Robinson-deltagare, till att träna på?

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2009-04-23 19:46:32

Huh ! Ja känner igen eländet med dom mindre svenska fågelspindlarna. Dom är bara såå äckliga. Fast jag har lite tur ändå...för här kommer dom oftast bara in på hösten när det börjar bli kyligt ute. Jag kan lova jag kikar under sängen i oktober-november månad:O)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela