Pelleskop-livet

Min Lilla Lilla Bil

Publicerad 2009-04-21 20:39:44 i Allmänt

Idag fick vi hämta hem Lilla Bilen. Peppar och Tigg följde med och när vi hade varit in och hämtat nycklarna och gick fram till bakluckan blev de så glada så de dansade och Peppar gjorde sin varulvsyl (han liksom trutar med hela munnen och säger ououououuuu!). Sen studsade de upp på insteget bak innan jag hade öppnat luckan, ner igen, upp med luckan och hundarna studsar upp innan jag har öppnat burdörrarna. Snacka om värdeladdad pryl! Sen for vi raka vägen till klubben innan matte började darra av abstinens. Nu var agilityplanen i full ordning och det visar sig alltmera att Tigg har vilat sig i form! 12-slalom går som en dans och allt annat också, och han har riktig fart (nåja...) mellan hindren. Följsam är han också, så det kan nog bli skojigt. Sen lydnad på det och alla ettans moment sitter som en smäck. Idag. Få se hur det ser ut på lördag... Högersvängarna går dock inget vidare -  han har för bråttom och kommer för långt fram och med rumpan ut. Så det gnuggade vi extra på tills vi hade fått ihop några snygga, sen massor med köttbullar och så raka vägen in i bilen för begrundande. För Tigg alltså, själv tog jag ut Peppisen som skötte sig riktigt bra också. Fortfarande fattas det massor av uthållighet och han måste dämpa sig avsevärt. Men både läggande och ställande under gång börjar bli skapligt och linförigheten är i alla fall stabil, om än i korta pass. Hoppet blir litet lidande pga av att han dels älskar att hoppa och dels inte verkar ha några smärtceller. Ibland tjongar han bara rätt in i hindret, för skojs skull verkar det... Sen fick han också en sväng på agilityplan, mest kontaktfält och det verkar gå upp nån liten talgdank. Ibland, när han hinner tänka... 1-pinnesslalom är allt vi kör med honom, men nånstans ska man ju börja. Och så lekte vi litet med platta tunneln, den är ganska äcklig säger Pepp.
Sen for vi hem och med uppbjudande av alla mina övernaturliga krafter fick jag maken att följa med till skogen med Jazz och Ying. Jazzen tycker det är såå skojigt att vara Duktig Hund i Skogen nu. Bara nån enstaka gång får han för sig att dra iväg men då drar jag efter och den stollen fattar visst inte att han kan springa ifrån mig. Eller också är det så roligt att gamla matten studsar omkring i naturen. KALLT som bara katten var det i alla fall - tidningarna lockade med rekordvarm försommar och jag kan bara hoppas att den kommer snart, helst genast!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela