Pelleskop-livet

Litet frukost, i alla fall

Publicerad 2009-04-20 11:19:31 i Ying

Idag åt Ying nästan hela sin frukostportion med ganska god hastighet. Sen tog vi en sväng med Furminatorn igen - det verkar som om han börjar uppskatta att bli av med vinterkostymen. Än syns det ingen skillnad, otroligt nog. Litet mera pussig är han idag också, och Peppars öron har han sugit på så vi fick ta några rejäla tag med badlakan och sanera lillpojken. Vill ju inte att han ska börja lukta disktrasa om öronen! Så här i fällningstider saknar jag Stora Barnet litet extra; vi brukade ta varsin sida av Ying - det blev litet som syjunta; praktiskt arbete och småprat. LItet mindre trött i armar och rygg blev man också. Nu får ensam utkämpa denna bittra strid!

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2009-04-20 14:44:19

Ah, så skönt att grabben börjar få lite matlust igen. Vårkänslor kanske;)



Nä, vad gäller rasbyte så har det varit ett gräsligt funderande, läsande och klappande på en viss ras...som egentligen inte alls funnits med i mina funderingar från början pga en liten "skönhetsdetalj". Däremot med en mentalitet som jag gillar (inte fel med liiite mer samarbetskänsla än shar-pei har), kort och tät päls och framför allt långlivad och frisk ras så bidde det bara en ras kvar om jag vill ha en i någon mindre modell...nämligen Lancashire heeler. Dock tog det ett år att förlika mig med korta ben...ha ha. En detalj som tog mig lång tid att ha överseende med...men vad är korta ben jämförelse med resten. Absolut ingenting. Så en heeler blir det troligtvis, men det lär dröja...Puma ska få bli gräsligt bortskämd först.



MVH/Malin med gosehunden

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela