Pelleskop-livet

Lättbelönad

Publicerad 2009-04-01 10:46:58 i Allmänt

Igår kväll var det alldeles VÅR i luften - det regnade utan tillstymmelse till snöblandning och det kändes riktigt skönt. Tigg och jag tog en liten aftonpromenad till småskolan där de har anlagt en högst förtjusande konstgräsmatta - PERFEKT för hundträning! (och han var nogsamt avrastad innan samt  fick inte gå och nosa osv. så det gick sms juste till) Ganska mycket framförgående tränade vi och jag måste nog säga att igår kom vi upp i 7,5, typ! Eftersom det var tämligen skumt ute hade jag med mig tortellini som belöning - de är ju nästan självlysande och dessutom mycket uppskattade. //Jag kan varmt rekommendera inköp av en påse färsk tortellini som omväxling till MSK (Mamma Scans Köttbullar). Är man lagd åt det planerande hållet kan man ju förstås köpa hårda tortelliniar och koka i förväg. Att göra saker i förväg är tyvärr inte min starka sida...// Så småningom tog förstås godiset slut men det är så praktiskt anordnat med Tigg att han arbetar lika bra för nästan vad som helst, som t.ex. att matten jagar honom och hojtar: -Jag ska minsann klå dig när jag får tag på dig! eller -Nuuu du din fuling ska du få på huden! Tänk så prima arrangerat - han har skojigt och blir tränad och jag får utlopp för ev. aggressioner. Och i slutändan får jag förstås hela mitt behov av hundpussar tillgodosett också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela