Pelleskop-livet

Kvällsträning

Publicerad 2009-04-05 20:42:03 i Allmänt

Som jag var trött på allt vad tigrar hette tog jag Ying och Pepp med mig för litet kvällsträning. De var faktiskt duktiga båda två - Ying gjorde både läggande och ställande under gång på ett alldeles tillfredsställande sätt och Pepp gjorde det mesta riktigt bra. Hans lägganden är emellertid rena sömnpillren så där måste jag hitta på nåt...





Man kan hålla en köttbulle under näsan på Pepp men han bara föser undan handen om det finns en boll att tillgå. Precis vilken boll som helst!



Finns det sen möjlighet att kombinera boll med hopp så blir det ÄNNU bättre!



Ying kommer lufsande och frågar sig VARFÖR och TILL VILKEN NYTTA vi håller på med sånt här.





Svansen som roder!

Sen fick Ying nåt slags våryra eller nåt och skulle prompt leka med en boll! Som detta inte sker precis varje dag eller vecka eller månad måste det ju förstås förevigas.









Sen åkte vi hem och hundarna var SÅ trötta. Minsta barnet frågade mig: -Hur ska du kunna sova nu då, när du sov hela förmiddagen? -Det ska nog inte bli några problem, svarade jag. Är det nånting jag kan så är det att sova, och alldeles särskilt så här års!

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2009-04-05 22:11:06

Det är under en shar-peis värdighet att leka med leksaker ute vet du väl:) Sådan ska göras i smyg i hemmets mörka vrå.

Ying kanske glömde bort att någon såg honom:)



MVH/Malin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela