Pelleskop-livet

Gå, Lunka, Löp!

Publicerad 2009-04-12 19:59:24 i Allmänt

Eller kanske snarare: gå, lufsa, svimma (nästan). Jodå. Man har dragit på sig den tajta funktionsmaterialdräkten och gett sig ut i buskar och snår. Peppar och Tigg fick följa med, för när jag ska börja bygga upp min springkondition då blir jag så trött så jag måste ha duktiga hundar som kan springa lösa. Om jag inte springer i elljusspåret förstås, då passar det så behändigt att ha Ying som drar mig via tolklina och hundförarbälte. Men idag blev det trail. Blött! Det märktes att det var länge sen, för första gången jag trampade ner i nåt och blev litet blöt förvred jag hela mitt nylle och sa: -Ursss! Sen gav jag fanken i att vara petig och klafsade på värre än Peppar nästan (Peppar springer helst i diken längs med vägar...). Nästan 7 km blev det och då var t.o.m. hundarna trötta... Det är märkligt, för vi brukar traska en mil och även om jag går så lubbar de på i fyrsprång nästan hela tiden, utan att bli särskilt matta. Men så fort JAG springer också blir de alldeles yra av trötthet. Kan det vara chocken. Men - nu är vi igång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela