Pelleskop-livet

Flockdynamik

Publicerad 2009-04-01 10:38:00 i Allmänt

Nån seriös, kynologiskt sinnad person talade med mig om hur underbart det måste vara att ha en hel flock hundar så att man kan studera dem och slå fast vilka roller var och en har. Apselut, sa jag, och här är resultatet av mina forskningar.

Ying - Knasbollen
Peppar - Stollen
Jazz - Fåntratten
Tigger - Knäppgöken

Om det nu ska vara så där precist med grekiska bokstäver och allt så får jag nog inrangera dem allihop under delta, som i Deltagänget. Litet pi också förresten, det är bra att ha eftersom de hela tiden snor runt runt mina ben och med pi kan jag beräkna omkretsar och annat nyttigt och nödvändigt.

Min egen roll är delad, ungefär som Dr Jekyll och Mr Hyde; jag är Lek- och Mattanten resp. Kommandoran. Mina grekiska bokstäver är beta (som i betablockerare) och omega (som en julklappsklocka från maken).

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela