Pelleskop-livet

Vi förkovrar oss

Publicerad 2008-11-14 20:33:31 i Allmänt

Förra helgen tänktes, pratades och tränades lydnad oavbrutet. Instruktör var Frida Sundberg, om hon är bekant. Med hunden Best vann hon SM-skyddet i år, Best föreligger på omslaget till förra numret (tror jag) av tidningen Brukshunden, bitande i en skyddsärm (o litet i en figurant...). Mkt inspirerande, tycker Tigern!







Vad man (ev.) saknar i storlek tar man igen i envishet (o förresten har matte stoooor bil). Nästa år blir det mondioring för hela slanten!


Tigern lyssnade uppmärksamt på Fridas visdomsord och lovade att rätta och packa sig.


Hakan i backen brukar alltid ge utdelning. Dessutom är jag litet trött...



Ask ÄGER planen. (Och ja, han har en "syster" som heter Embla)


Alfa


Bella


Tungt!


Hopplöst tungt!


Merja o Dundra



Dundra igen - inkallning med ställande


Människovännen Charlie måste lära sig att sitta kvar. Då tager man plats på ett bord!


Duktig Charlie, tycker Frida.

I alla fall lärde jag mig massor och påmindes om sånt som jag har glömt, och lärde mig att tänka på andra sätt och så vidare och så vidare. Alldeles trött var jag på kvällarna, så mycket visualisering hann det inte bli innan jag försvann i skumma drömmar (om hundträning).

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela