Pelleskop-livet

Morsdag

Publicerad 2008-05-29 11:49:54 i Allmänt

Mah boyz gav mig inte en endaste present i söndags - däremot skovlade Tigger in 0,5 kubikmeter fin sand där den som minst behövdes när jag satt på stranden och var en snäll matte. Minsta barnet fick hjälpa till att "skotta ut" - hon muttrade litet över detta konstiga sätt att fira mors dag...
Såna här bilder ser litet ut som bilder från när jag var liten - mycket ljus och reflexer och ändå liksom blekt. Här ser Peppar ganska mycket ut som världens bästa Nero.

 "Bredmynt groda", eller hur var det?

 Plaska och palta.

 Parhästar. Det är väl därför de blir så in i bomben arga på varandra ibland...

 Lillbadarn. Men sicken ful svans!



Vilken tassföring!

För övrigt måste min bil komma till doktorn och få en diagnos - om den går att hyfsa till måste jag beställa en specialbyggd dubbelbur till den. Börjar nästan ångra att vi inte behöll Flinta-bilen (Volvo V70) - till en sån finns det hur många fina begagnade burar som helst, till rimligt pris. Jag har försökt o försökt få maken att överlåta sin XC90 till mig - den är visserligen inte ett dugg praktisk (man måste ha pall för att komma in i skuffen) men den startar alltid OCH den har bensinkupévärmare=gosigt för hundarna (kanske inte just idag). Och så skulle den behöva komma ut o aktiveras i terrängen ibland... Men nu håller vi alla tummar för att min älskelilla biluschling bara är temporärt hostig eller nåt och snart piggelin igen. Den har ju sånt affektionsvärde!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela