Pelleskop-livet

Underbara valpar till salu!

Publicerad 2008-06-17 11:19:24 i Allmänt

Ibland får jag frågan: -Du som har så många hundar, varför börjar du inte med uppfödning? -Ssss, säger jag då, de är ju killar allihopa, ju. Men hur som helst, även om de nu vore hermafroditer eller litet blandade kön, så vete katten, faktiskt. Marknaden förefaller översvämmad av cockapoos och schabradorer, "underbara" valpar av såna korsningar som amstaff-husky, cane corso-ridgeback och chihuahua-vad-som-helst-som-är-litet. Jag vet inte riktigt i vilket segment jag skulle marknadsföra mina egna små jack-peier, dvärgbullpinscher och vad det nu skulle bli. Kanske kunde jag låna in dotras Olle också, och få till en poopei... Nja, jag är nog litet gammaldags, jag. Och förresten skulle jag ändå inte kunna avyttra en enda valp! Jag överlåter aveln till dem som förstår sig på (och, dessvärre, till dem som inte ens förstår att de inte förstår sig på).

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela