Pelleskop-livet

Igår

Publicerad 2008-06-09 01:08:51 i Allmänt

varmt, varmare, varmast kanske. På nattkvisten var det raj-raj i stan - jag hörde ända hem hur nåt band spelade "800 gra-ader" - så väldigt passande!
Litet tidigare hade alla barn och nästan alla hundar och den enda lilla matten farit till Mörtsjön, på minsta barnets enträgna begäran. Jag tänker inte ens antyda hur länge sen det var som jag var där - flera DECENNIER sen i alla fall. Mina livligaste minnen av denna badplats är: 1) min far försökte dränka mig (kallades "simundervisning" på den tiden), 2) min kusin Ingalill (ond) försökte dränka mig (kallades nog lek och skoj, eller nåt). Igår tog jag det säkra före det osäkra och gick bara i till knäna - men det var alldeles ljummet i vattnet! Dessvärre är vattnet i Mörtsjön alldeles svart, av nån anledning, vilket gör att man inte vet vad som dväljes under ytan och bara väntar på att få dra ner ens lilla person. Usch!




Tigger = BADANKA


Olle är Världens Sämsta Vattenapportör och måste tröstas av sin matte.



Minsta barnet. Ryslig unge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela