Pelleskop-livet

Lubba!

Publicerad 2008-02-01 09:20:59 i Allmänt

Snö, storm, blött, halka - you name it! Nu är det hög tid för vår - Jazzen skriver under. Fredagmorgonen började ohyggligt tidigt - eftersom jag måste hämta minsta barnet från dess träning 8.30 for jag redan en timme tidigare dit med Pepp och Tigg för en terrierpromenad. Där finns ju den ohyggliga mängden fotbollsplaner att släppa hundarna på och är det nånting som i synnerhet Tigger gillar så är det: LUBBA!! Först kopplar jag loss odjuren, men de måste stanna intill mig medan vi går en liten bit. Sen säger jag: Varsågod! och då - lubbalubbalubbalubba! De far runt som små racerbilar och ibland går de i depå och tankar (får godis hos matte). Jag passade även på att träna avståndsläggande på Tigg och det gick som på räls - han fäller ihop benen redan i luften och landar på magen (tur att benen är korta!). Peppar kunde överhuvudtaget inte lägga sig - med mycket övertalning kunde han sätta sig i ca. 0,5 sek. Kallt om rumpan, ju! Visselpipsinkallning provade vi också, med strålande resultat - jag tror det börjar bli en reflex nu.
Sen pratade vi med barnets tränare en stund och båda hundarna var SÅ duktiga, hälsade fint bara, försökte inte välta eller överväldiga eller äta upp eller ha sönder. Man får passa på att vara stolt, nästa gång är de kanske Mördarhundar igen.

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2008-02-01 20:01:00

Klart man ska vara stolt när hundarna sköter sig!
Vi längtar efter våren här med, just nu blååååser det som attan!! Bara att dra på sig flera lager o ge sig ut
Ha en bra helg!
psst. Inte en enda bild i år..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela