Pelleskop-livet

Rapport

Publicerad 2008-12-14 20:25:32 i Allmänt

Precis som en liten tomtegubbe (dvs. med mycket möda och stort besvär) lyckades jag lura med mig en litet större tomtegubbe (maken) på rapportträning. Peppar och Ying och hussen tränade jag, de är läraktiga i olika stor utsträckning. Hussen måste först och främst lära sig att man INTE ska ha jeans och gympaskor i blötsnö på en åker, för då fryser man garanterat.

BILDBEVIS!!! HUSSEN I NATUREN!


Tjoho, Ying, HÄR är jag. Han siktar på uppbindningsstället direkt. Köttbullarna finns där.


Sisådärja, tredje gången gillt, typ.

Peppar var ganska duktig när vi tillämpade jaktstartsmetoden. Annars har de båda (alltså hundarna) övervägande dragning mot matten, att springa till husse känns väl så där roligt. Mycket godis och lek behövs för att få upp motivationen. Vad som krävs för att få upp hussens motivation törs jag inte ens tänka på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela