Pelleskop-livet

I söndags (jojo, så dags, det!)

Publicerad 2008-04-17 17:51:50 i Allmänt

I söndags vaknade jag med en snilleblixt i mitt huvud: vi skulle ta en promenad på 2 1/2 mil!! Hussen tillfrågades om han kunde skjutsa oss till punkt A (4 mil bort) och sen hämta oss vid punkt B. Motvilligt sa han att han väl kunde det då, med min lortbil. Fast min lortbil startade inte så vi fick ta husses fina stadsbil. I väg kom vi i alla fall. Mellanbarnet o jag och fyra hundar, Peppar bedömdes vara för liten. Ying o Jazz hade jag i expanderkoppel fästade i hundförarbälte, vilket raskt höll på att bli min död i terrängen och med viltvittring. Tigger höll på att bli galen för att det porlade och kluckade överallt och han kände att han ville  i, i, iiii! Tralala. Till slut kom vi i alla fram till en liten strand, typ - viltvårdarna bands fast och Tigger släpptes i full frihet.

image524

image525

image526

Aaaah, härligt uppfriskande!


image527

image528

Olle tigger mattes matsäck. Och blir förstås försedd.


I alla fall - promenaden blev typ 4 timmar och när husse kom med bilen för att hämta upp oss blev alla i hela flocken, oavsett antal ben, så glada! Sen orkade vi inget mer på hela dan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela