Pelleskop-livet

Marie Hansson

Publicerad 2007-09-05 16:23:06 i Allmänt

Igår var jag på ett föredrag med Marie Hansson - känns fånigt att tillbringa "hund-tid" utan hundarna, men ibland kan man behöva litet inspiration. Som vanligt var det "de redan frälsta" som var där - folk man träffar på kurser, träningar och i spårskogen. Synd att det alltid är samma klick, det finns så många hundar som skulle behöva få iväg sitt folk på nåt föredrag! I alla fall så var det bra - inget direkt nytt men litet nya infallsvinklar och litet för att hjälpa fantasin på traven. Nu har jag plockat fram Neros plockhink, byggbägare och ringkon igen och börjat leka med djuren. Ying har visat sig vara en baddare på att stoppa en bägare i en annan - den vet man aldrigt var man har!! En sak som Hansson underströk och som jag dessvärre gärna glömmer är att när man pysslar med sån här "mental träning" för hundarna är det själva träningen som är viktig, INTE resultatet. För det spelar ju faktiskt ingen roll om Tigger kan trä upp ringarna på konen eller ej, varken för honom eller för mig, det roliga är när han försöker!

Kommentarer

Postat av: Marie & Terrierkillarna

Publicerad 2007-09-05 18:32:39

Nästa gång du har en sådan häringa rolig föreläsning att gå på, så hojta till... själv har jag ingen aning om att de existerar! ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela