Pelleskop-livet

Jazzens helg

Publicerad 2007-09-04 14:13:10 i Allmänt

Jazz följde med som moraliskt stöd och för att hålla ngn ordning på sin lillebror. Samt för att träna, träna. Så mitt på utställningsområdet tränade Jazz o jag fokus, linförighet, platsliggning o inkallning. Duktig hund!! På lördagen var vi dessutom till ortens brukshundklubb och drog igenom hela ettan på nytt ställe - med totalförbud mot nosning på appellplan!! Åååå, vad det var svårt för min pinne, men det gick hyfsat! Sen blev det fritt spring på de stora stora grönytorna, inte en kotte inom synhåll, så hundarna fick röja järnet. Alldeles på eget bevåg tog de en repa in på agilityplanen också, över och genom och riktigt hyfsat slalom, och Jazz var så duktig med kontaktfälten fast jag inte alls lade mig i deras sprallerier. Solen sken och det var omkring 17 grader varmt och vindstilla - en alldeles perfekt eftermiddag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela