Pelleskop-livet

Absolut INTE, unter keine Umständen, nixpixpäron!!

Publicerad 2007-09-18 08:12:31 i Allmänt

Alltså - aldrig i LIVET att jag tänker publicera nån bild på de båda fästingar jag hittade på Yingen i morse, när han kröp intill mig i sängen. Vindruvsstora. Nästa projekt för maken att ta itu med blir byggande av en hundgård med fyra hundkojor (tripp, trapp, trull, mattes lilla hjärtegull) så att fyrbeningarna aldrig nånsin behöver sätta sina tassar i själva corps-de-logiet.
Och varför, VARFÖR, fungerar inte Exspot el. Frontline i år? Scalibor-halsband går bort eftersom vappuslingarna leker o biter varandra i halsen (och eftersom jag tappar känseln i nyllet när hundarna har såna), örthalsband fungerar inte alls. Det enda som har haft någon som helst effekt är bärnstenshalsband, men bara om det är torrt ute. Dessutom blir det rysligt dyrt i längden - inte ens de mest grundligt framställda halsband håller för dessa ungherrars vanvettsattacker på varandra. Bärnstenar spridda i hela skogen.

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2007-09-18 23:24:16

Kan tipsa dig om Hop off!! Använt det i över 2 år nu, o jag får säga att jag är imponerad!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela