Pelleskop-livet

Siste man på skansen

Publicerad 2007-10-24 12:16:24 i Allmänt

Japp, nu är det bara Tiger-Lilja som är kry. Och som han är kry sen! Den gossen nöjer sig inte med ett par tre timmars skogsmulleri, här tarvas uppletande, spårläggning, lydnadsträning - allt vad matten kan hitta på! Det här hittade vi på igår:
image327
Leta  koppel på gräsplan. VARFÖR är det så svårt för hundarna att hitta just koppel som jag har slarvat bort?! Kan det vara nån uträkning bakom?

image329
Leta liten gul anka i höstlöv. Livat värre!

image330

image331

image332

Leta godis i träd - vi har världens bästa godisletningsträd på en av våra promenadvägar.

image333

Litet allmän klättring för nöjes skull, och för att man kan. Och för att man blir rätt stor då.

Det var morgonpromenaden, det. Det är rätt skönt att bara ha en hund med som omväxling, och Tigger är också en Mycket Lättsam Hund - bara han får sin dos aktivering varje dag.

På afsen hade äldsta barnet godheten att följa med och lägga ett knöggligt spår åt Tigger, men HUJ! vad snabbt det blev mörkt. Precis när jag hade selat på hunden och trasslat ut linan kom en springerspaniel traskande längs vägen, den ville gärna umgås litet med Tigg sa den. Både barnet och jag häpnade: Tigger inte så mycket som såg åt den andra hunden, han var helt fokuserad på att hitta spårstarten!! Vilken liten arbetsmyra han är. Sen utarbetade han spåret alldeles strålande och markerade apporterna så fint, trots att det blev helt rysligt mörkt i skogen och han verkligen fick anstränga sig för att hitta dem, och trots att spåret egentligen var alldeles för nytt (=rörligt).

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2007-10-24 15:20:18

Nämen har det blivit en liten Peppar oxå...så söt.=)
Jag fattar inte hur du orkar...jag har nog med två vovvar.
Hoppas de tillfrisknar snart utan att det tillstöter nått....mina är vaccinerade mot kennelhosta som tur är.
Jag gillar absolut inte utmaningar men jag ska försöka ta mig tid att göra denna.=)
Ha det bra vännen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela