Pelleskop-livet

Rapport från andra sidan

Publicerad 2007-10-06 17:59:46 i Allmänt

Idag har jag tjänstgjort på tävling, som skrivare för lydnadsklass 1. Det var kallt om fingrarna men mycket intressant att se tävlingen så - en mycket trevlig domare också som tog sig tid att motivera en del bedömningar för mig. Och naturligtvis för den tävlande, om det var nåt som var oklart. Jag blev litet förvånad över att flera stycken diskuterade sina poäng direkt efter momenten - själv vet jag aldrig vad jag har fått förrän jag får papperet efteråt, på plan har jag fullt upp med att ha kontakt med min lille buse; dessutom skulle jag nog ha svårt att ens försöka om jag började titta på poäng direkt. Snabbt och smidigt gick klassen också, det måste ha varit en trevlig tävling för de deltagande! Det allra första ekipaget lyckades få ihop 193 poäng, alldeles välförtjänt! Ibland när jag har tävlat själv har jag tänkt nåt i stil med att det är pinsamt att nån sitter o skriver och får veta på en gång precis hur usel jag är. Nu har jag provat på själv och jag tror nog att de flesta fungerar som jag: fullt upp med att skriva kommentarer och hänga med i siffervisningen, ingen tid att sitta och tänka "jaha, fick hon bara 5" eller nåt - och skulle det riktigt eländas för nån så inte är det skadeglädje man känner, i alla fall!
I morgon är det dags att vara tävlande igen - om det inte är FÖR kallt, jag vill inte riskera att Jazzen börjar tramsa med platsliggningen pga kyla, då är det bättre att vänta till i vår. Vi var upp och tränade en stund nu på kvällningen och både Jazz o Tigger var SÅ duktiga! Sen blev det en busstund på stubbåkrar och gärden, det var de också duktiga på...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela