Pelleskop-livet

Jobb, jobb

Publicerad 2007-10-08 19:54:18 i Allmänt

Nu har jag jobbat o jobbat så jag är alldeles argsint! Ute virvlade löven så vackert och solen sken, jag satt fjättrad vid min dator och hade dåligt samvete för di arma krittren. Som tur var kunde äldsta dottern omhänderta dem. Men efter arbetsdagens slut har jag:
- fiffat med Tiggerns päls, enär han skall ställas ut på lödda,
- busat med vappen i trädgården, och jagat Ying ganska mycket (Yings hobby = att bli jagad),
- vilat en stund med alla hunddjuren,
- varit till brukshundklubben och klarat av lydnadsinträdesprov med Jazz (jag sa ju att det skulle bli hårdkörning under vinterhalvåret!),
- därstädes ävensom tränat med Tigger som är så duktig och nu klarar att både sitta och ligga kvar när matte traskar litet. Snabba lägganden går också bra, t.o.m. när jag rör mig.
- också tränat litet extra med Jazz när vi ändå var där. För att han ska behålla fokus när jag överhuvudtaget rör mig i linförigheten har jag börjat att bara luta mig litet i riktning framåt, och belöna när han inte genast kollar på nåt annat. Så ni förstår att det är lång väg till en 10:a! Dessutom rätt mycket platsliggning med rörlig matte - han får INTE sätta sig upp i förtid!!
- tränat litet "ligg" och kontakt med Peppar när jag kom hem, och litet larvigheter med de andra hundarna.
Nu ska jag bara jobba litet till (skriva fakturor, den skojiga delen), och sen säger jag tack för mig och god natt.

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2007-10-09 23:55:29

"För att han ska behålla fokus när jag överhuvudtaget rör mig i linförigheten har jag börjat att bara luta mig litet i riktning framåt, och belöna när han inte genast kollar på nåt annat." Vaa?? Det där var jag inte med på?? (om du ursäktar att jag "lägger mig i")

Postat av: Malin

Publicerad 2007-10-10 19:00:44

Jo, jag förstod precis vad du menade redan när jag läste här, för mig låter det bara som ett underligt sätt att träna på..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela