Pelleskop-livet

Inte utan mina termobraller!

Publicerad 2007-11-16 20:16:28 i Allmänt

Nu kan jag inte:
- gå ut och äta
- åka till storstan och gå i fina affärer
- förljuva bättre tillställningar
osv. Orsaken? Den av årstiden påkallade kostymen, förstås - craftunderställ, termobyxor, mycket många fleecetröjor samt arrak-jacka (o fy JÄSIKEN för alla dess fickor - jag hittar ju inkentinken!!). I onsdags var jag mer el. mindre tvungen att lämna hemmets trygga o förhållandevis varma vrå UTAN dessa byxor - jag skulle idka yoga och misstänkte att detta mitt favoritplagg i icke försumbar utsträckning skulle vara till förfång för min (avsevärda)  smidighet. Och ja, jag överlevde ju - men inte så mycket mer. (Nej, det var inte friluftsyoga, men man måste ju för fasiken ta sig de 7 metrarna mellan ytterdörr o bil, 25 meter mellan parkering och lokal, och så sammalunda en gång till. Doooooom!) Men idag har jag grunnat o räknat, och vet ni vad? Om bara sisådär en sex månader är det över! Mitten av maj, tänk bara. Det är grejer, det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela