Pelleskop-livet

Vi har VÅR I LUFTEN...

Publicerad 2007-03-08 11:18:30 i Allmänt

var har ni er? Haha, seklets bästa skämt. Synd bara att det var förra seklet. Vi har haft litet inomhusträning i ämnet "hämta saker åt matte" - Tigger har visat sig vara en riktig liten retriever! Dessutom har vi ägnat oss åt litet utställningsträning - det är VÄLDIGT synd att jag började att träna "ligg" först, kan jag väl säga... Nu börjar han kunna stå riktigt hyfsat, men så fort jag dröjer en halv sekund med berömmet eller belöningen slänger han sig i backen/bordet som värsta bordercollien. Hoppas att hans uppfödare inte tänker slå mig... För övrigt bara regnar det och regnar, geggamojiga gräsmattor har kommit fram helt och hållet, och den lilla is som finns kvar på trottoarer och gångvägar är täckt med blöta och därmed dubbelt hal och fyrdubbelt j*klig att landa på rygg i. Ying är så fin i kanten så han vill inte ens gå ut - han leker "inte nudda marken" och försöker hoppa mellan små snöklickar. Knottrar missbelåtet när det misslyckas. Jazz lyfter tassarna nästan över mankhöjd. Nero får tokfnatt och kör race runt runt, slirar i svängarna. Och Tigger sitter mest och äter nypon vars bäst-före-datum jag inte ens vill tänka på. Efter en sån friluftspärs ligger de nu utslagna - Nero, Ying och Tigger ligger alla utsträckta på sin högra sida, Jazz ligger hopkurad bakom mig i fåtöljen och håller ett halv öga på bröderna. "Ordnung!" väser han mellan tänderna när nån tittar upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela