Pelleskop-livet

Vem tränar vem?

Publicerad 2007-03-12 23:48:50 i Allmänt

Att försöka lydnadsträna en sharpei är ingen enkel match - och jag som har slagit vad om att få honom till lydnadschampion! Han lyckas alltid utmanövrera mig på nåt omärkligt sätt; det som börjar med att jag säger "om du sitter så ger jag dig köttbulle" övergår raskt i att han säger "om du inte ger mig köttbulle så sitter jag inte". Låter kanske inte som nån stor skillnad, men det ÄR det faktiskt, i det här sammanhanget. Dessutom brukar det omgående få sin fortsättning i "kan jag få min köttbulle nu för jag vill vila", alltså helt UTAN sitt! Och får han den inte knottrar han och kryper in under bordet där han ligger och blänger under lugg. Det är tur att ingen av oss är långsint, men himlar vilken knepig hund! (Om han nu är en hund, det råder litet delade meningar...)

Kommentarer

Postat av: Linda & Rynkorna

Publicerad 2007-03-16 22:41:40

Heej!

haha jag skrattar så jag får så ont i magen när jag läser inlägget. Ja du shar-peier dom är lite lustiga. Vänta du bara han ska väl ha sina 3 trotsiga omgångar först. Jag pratade med min uppfödare idag och hon sa att dom har 3 trotsiga omgångar och då är dom döv och blind dessutom och inte bara trotsig. Jag tror hon sa att det var när dom var 5-6 månader och runt 9 månader plus när dom är 1½. Vi är inne på sista nu vi får vi hoppas. Hon säger att dom blir lugn när dom är 2år. Jaja det är ju bara att vänta ett halvår haha.

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela